Bron: Sardaka

Het is geen geheim meer dat Gucci en Balenciaga voorop lopen als het gaat om merkbekendheid, ze zijn in de moderne modewereld niet meer te ontwijken. De twee modegiganten hebben een samenwerking bekend gemaakt in de eerste helft van 2021. ’21 is ook het jaar waar het modehuis Gucci haar 100-jarige bestaan viert.

Het is niet precies een collaboratie, het wordt in ieder geval niet zo genoemd door Gucci. “Aria” is een collectie gevuld met klassieke bohemiens, punk zijn regeringloosheid en klassieke, elegante maar luide stukken. Balenciaga is meer een toevoeging, het gebruik van de Balenciaga branding is duidelijk aanwezig. Ook zijn de brede schouders en hoge laarzen een invloed vanuit Balenciaga.

Persoonlijk zie ik zelf niet veel motivatie om de merken samen te zien. Het is wel begrijpelijk dat het gebeurt, samenwerkingen tussen merken is iets wat erg veel toegepast wordt om momentum te creëren. Ik vind alleen dat een klassiek modehuis als Gucci zich daarin mag onderscheiden, en een andere benadering mag nemen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *